Notariusz Gdańsk

Umowa Sprzedaży Lokalu, Gruntu

Notariusz gwarantem legalności Twoich umów. Zadbaj o bezpieczeństwo swoje i swoich bliskich. Zapraszamy!

Umowa Sprzedaży Lokalu, Gruntu

Do dokonania czynności sprzedaży potrzebne będą:

  • dane osobowe stron, określenie, czy nabycie przedmiotu umowy następuje w: częściach ułamkowych, do wspólności ustawowej majątkowej małżeńskiej czy do majątku odrębnego – w przypadku małżeństw, w których obowiązuje ustrój rozdzielności majątkowej małżeńskiej – dokument, na podstawie którego stwierdza się istnienie rozdzielności (w większości przypadków jest to wypis umowy majątkowej małżeńskiej, rzadziej – orzeczenie separacji, orzeczenie o ubezwłasnowolnieniu małżonka, orzeczenie o upadłości małżonka)
  • dla nieruchomości gruntowych, lokali stanowiących odrębne nieruchomości oraz dla spółdzielczych własnościowych praw do lokali, dla których założona została księga wieczysta – odpis zwykły księgi wieczystej wydany przez Centralną Informację Ksiąg Wieczystych albo w jednej z ekspozytur mieszczących się przy wydziałach sądów rejonowych (na życzenie Stron Kancelaria może pobrać taki odpis bądź wydrukować go za wcześniejszym złożeniem wniosku w Centralnej Informacji Ksiąg Wieczystych – za zwrotem uiszczonej przez Kancelarię opłaty z tego tytułu, wynoszącej odpowiednio 30 zł i 20 zł)
  • podstawa nabycia, czyli np. wypis aktu notarialnego umowy sprzedaży, darowizny, innej umowy lub prawomocne postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku, akt poświadczenia dziedziczenia; w przypadku nabycia na podstawie dziedziczenia – zawsze – oraz w przypadku nabyci w drodze  darowizny, nieodpłatnego zniesienia współwłasności,  zapisu (każdego), polecenia testamentowego, polecenia darczyńcy, zasiedzenia, ,zachowku – po dniu 1 stycznia 2007 roku – Zaświadczenie Naczelnika Urzędu Skarbowego, o wywiązaniu się z obowiązku podatkowego przez Zbywcę
  • wartość rynkowa przedmiotu umowy (cena sprzedaży),
  • warunki i data wydania nieruchomości,
  • numer konta bankowego Sprzedających – w przypadku zapłaty przelewem,
  • zaświadczenie, że w budynku/lokalu nikt nie jest zameldowany,
  • zaświadczenie od Administratora/Zarządcy/Wspólnoty, że nie ma zadłużenia w płatności opłat eksploatacyjnych (lokale stanowiące odrębne nieruchomości),
  • w przypadku lokalu/działki obciążonej hipoteką – zaświadczenie Banku o wysokości zadłużenia z tytułu udzielnego kredytu hipotecznego,
  • w przypadku obciążania nabywanej nieruchomości hipoteką – umowa kredytowa w przypadku nabywania nieruchomości na kredyt lub inna podstawa do wpisu hipoteki, oświadczenie Banku wydane na podstawie art. 95 prawa bankowego (do wglądu)

w przypadku spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu dodatkowo:

  1. zaświadczenie ze spółdzielni o przysługującym prawie do lokalu wraz z informacją czy spółdzielni przysługuje prawo własności do gruntu na którym znajduje się budynek mieszkalny
  2. zaświadczenie ze spółdzielni o niezaleganiu w opłatach eksploatacyjnych za lokal

w przypadku działki dodatkowo:

  1. wypis z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego o przeznaczeniu gruntu lub zaświadczenie o jego braku lub też decyzja o warunkach zabudowy wraz z informacją o tym, czy nieruchomość położona jest w strefie rewitalizacji (bądź informacją, że Gmina nie podjęła uchwały o utworzeniu takiej strefy) z Urzędu Gminy,
  2. zaświadczenie ze Starostwa Powiatowego (Urzędu Miasta na prawach Powiatu) – potwierdzające, że nieruchomość jest lub nie jest objęta uproszczonym planem urządzenia lasu i że jest lub nie jest objęta decyzją starosty (o której mowa w art. 19 ust. 3 ustawy o lasach) określającą zadania z zakresu gospodarki leśnej,
  3. wypis z rejestru gruntów wraz z wyrysem z mapy ewidencyjnej,
  4. w przypadku nieruchomości zabudowanej – opis budynku (rok budowy, ilość kondygnacji, powierzchnia użytkowa, ilość pomieszczeń)
  5. w przypadku podziału nieruchomości, który nie został ujawniony w księdze wieczystej – decyzja zatwierdzająca podział nieruchomości (wraz z informacją, że jest ostateczna), mapa zatwierdzająca podział nieruchomości oraz wypisy z rejestru gruntów wraz z wyrysami z map ewidencyjnych dla wszystkich działek powstałych w wyniku podziału nieruchomości – wydane dla celów wieczystoksięgowych
Umowa sprzedaży lokalu gruntu dokumenty

Czynności notarialne

Co możesz uzyskać?

Nasza Kancelaria wykonuje pełen zakres czynności notarialnych, określonych ustawą Prawo o notariacie i innymi stosownymi przepisami prawa. Przede wszystkim objaśnimy Państwu w prosty i zrozumiały sposób wszelkie zawiłości prawne i podatkowe oraz pomożemy w znalezieniu najlepszego i najprostszego rozwiązania Państwa problemów. W Kancelarii Notarialnej dokonają Państwo czynności z zakresu prawa spadkowego (Testament, oświadczenie o przyjęciu lub odrzuceniu spadku, Akt Poświadczenia Dziedziczenia,), założą spółkę (Umowa Spółki, Protokół Zgromadzenia Wspólników), dokonają Państwo sprzedaży lub zakupu lokalu, spółdzielczego prawa do lokalu bądź nieruchomości gruntowej… i szeregu innych czynności. Zapraszamy do zapoznania się z naszymi czynnościami notarialnymi.

Dla niektórych codzienność, dla innych najważniejsza decyzja życia. Na pewnym etapie życia każdy z nas staje przed koniecznością kupna lub sprzedaży nieruchomości. Jest to na tyle istotna życiowa decyzja, że warto w tym momencie mieć u boku silne wsparcie prawne. Notariusz jest gwarancją bezpieczeństwa transakcji. Notariusz poprzez swoje doświadczenie służy niezbędną pomocą w zakresie przeprowadzanej transakcji. Bez względu na stopień skomplikowania czynności Kancelaria Notarialna służy pomocą w zakresie:

  • umowa sprzedaży (lokal stanowiący odrębną nieruchomość, spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu, nieruchomości, użytkowanie wieczyste, garaż)
  • umowa zamiany (nieruchomości, lokali, spółdzielczych własnościowych praw do lokali)
  • umowa ustanowienia odrębnej własności lokalu
  • zniesienie współwłasności nieruchomości
  • łączenie i podział nieruchomości
  • ustanawianie ograniczonych praw rzeczowych na nieruchomości takich jak: hipoteka, służebności osobiste, służebności gruntowe, służebności przesyłu, użytkowanie
  • podział nieruchomości do korzystania przez współwłaścicieli

Każdego z nas na pewnym etapie życia czeka podjęcie decyzji o zabezpieczeniu losu swojego majątku oraz przyszłości swoich najbliższych. Podejmując teraz decyzję w aspektach prawno-podatkowych mamy wpływ na bezpieczeństwo swoje oraz swoich bliskich zarówno za życia jak i po śmierci. Nasza Kancelaria Notarialna pomoże Tobie w podjęciu dogodnej formy rozporządzenia swoim majątkiem. Zakres najczęstszych czynności podejmowanych przez Kancelarię:

  • darowizny (lokale mieszkalne, nieruchomości, mieszkania spółdzielcze, garaże, rzeczy ruchome)
  • testament zwykły
  • testament z zapisem windykacyjnym
  • testament zawierający zapis zwykły lub polecenie
  • wydziedziczenie
  • umowa dotycząca zrzeczenia się dziedziczenia
Wiele osób nie zdaje sobie z tego sprawy, że sprawę spadkową może załatwić podczas jednego spotkania w Kancelarii Notarialnej. Jest to doskonała alternatywa dla ciągnących się latami postępowań sądowych. W Kancelarii Notarialnej możesz nie tylko dokonać wszelkich formalności dotyczących sprawy spadkowej, ale i dokonać podziału masy spadkowej między spadkobiercami. Ta wiedza oszczędziła naszym klientom nie tylko tysiące złotych, ale i umożliwiła załatwienie sprawy błyskawicznie zgodnie z przepisami prawa. Zakres najczęstszych czynności podejmowanych przez Kancelarię:
  • sprawa spadkowa (protokół dziedziczenia i akt poświadczenia dziedziczenia)
  • dział spadku (nieruchomości, lokale, rzeczy ruchome)
  • przyjęcie i odrzucenie spadku
  • otwarcie i ogłoszenie testamentu
  • inne czynności (min. przyjęcie testamentu na przechowanie w kancelarii, zaświadczenie dla wykonawcy testamentu)

Mało osób zdaje sobie sprawę z tego, że dojrzała i odpowiedzialna decyzja pomiędzy osobami bliskimi w sprawie regulacji stosunków osobistych oraz majątkowych może być sporządzona w Kancelarii Notarialnej. Zgodnie z prawem rodzinnym właśnie w Kancelarii Notarialnej możesz znaleźć najlepsze rozwiązanie dla siebie i swoich bliskich. Zakres najczęstszych czynności podejmowanych przez Kancelarię:

  • umowy majątkowe małżeńskie, takie jak: rozdzielność, rozdzielność z wyrównaniem dorobków, rozszerzenie i ograniczenie wspólności majątkowej
  • podział majątku wspólnego zarówno podczas trwania, jak i po ustaniu związku małżeńskiego
  • ugoda alimentacyjna
Prowadząc w Polsce jednoosobową działalność gospodarczą, prędzej czy później nastąpi konieczność zetknięcia się z Kancelarią Notarialną, gdyż w świetle przepisów prawa wiele czynności musi zostać udokumentowane w formie aktu notarialnego. Bezwzględną koniecznością spotkania z Notariuszem będzie prowadzenie spółki prawa handlowego. W każdym czasie, na żądanie stron każda czynność prawna, o ile nie jest sprzeczna z prawem – może zostać udokumentowana w formie aktu notarialnego, która to forma – jako najwyższa forma czynności prawnej – niejako zawiera w sobie wszystkie wymogi innych form czynności prawnych (pisemnej, pisemnej z podpisami notarialnie poświadczonymi, poświadczenia daty pewnej, itd.). Dlatego tak istotnym jest by nad całym procesem czuwała wyspecjalizowana jednostka w postaci Kancelarii Notarialnej, której zespół sprawnie przebrnie przez wszelkie zawiłości oraz problemy prawe związane z prawem handlowym. Zakres najczęstszych czynności podejmowanych przez Kancelarię:
  • umowy spółek: cywilna, jawna, partnerska, komandytowa, komandytowo – akcyjna, z ograniczoną odpowiedzialnością, akcyjna
  • przekształcenia, łączenia i podziały spółek prawa handlowego
  • zmiana umowy spółki i rozwiązanie spółki
  • protokoły: posiedzeń wspólników spółek osobowych, zgromadzeń wspólników, walnych zgromadzeń akcjonariuszy, zebrań zarządu, posiedzeń rady nadzorczej
  • zbycie i zastawienie udziałów
  • wzory podpisów
  • wniesienie nieruchomości do spółki – aport
W przypadku spółdzielni oraz wspólnot mieszkaniowych istotnym jest posiadanie solidnego partnera w postaci Kancelarii Notarialnej, która zapewnia kompleksową obsługę w zakresie czynności prawnych. Zakres najczęstszych czynności podejmowanych przez Kancelarię:
  • protokoły zebrań właścicieli
  • ustanowienie odrębnej własności lokalu
  • zmiana udziałów w nieruchomości wspólnej
  • ujednolicenie terminów użytkowania wieczystego
Wiele sytuacji w życiu człowieka może przyjść niespodziewanie. Zaskoczony nie zawsze jesteś w pełni dyspozycyjny. Na takie okoliczności zostało stworzone pełnomocnictwo. Dzięki pełnomocnictwu mocodawca może upoważnić pełnomocnika do dokonania w swoim imieniu większości czynności faktycznych i prawnych. Pełnomocnictwa mogą być realizowane zarówno w formie aktu notarialnego jak i poświadczonymi podpisami notarialnymi. Zakres najczęstszych pełnomocnictw podejmowanych w Kancelarii:
  • pełnomocnictwo do sprzedaży nieruchomości
  • pełnomocnictwo do załatwiania spraw w sądach, bankach, urzędach, spółdzielniach mieszkaniowych, na poczcie
  • pełnomocnictwo do odbioru świadczeń emerytalnych i rentowych, do załatwiania wszelkich spraw w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych
  • pełnomocnictwo do sprzedaży rzeczy ruchomych (np. samochodu)
Niektóre sytuacje życiowe wymuszają na obywatelu przedstawienie dowodu potwierdzającego autentyczność dokumentów. Najwyższym dowodem jest poświadczenie notarialne. Dzięki poświadczeniu notarialnemu możesz potwierdzić nie tylko zgodność odpisu, kopii czy wyciągu, ale nawet i własnoręczność podpisu. Dlatego warto zabezpieczyć się poświadczeniem autentyczności sporządzonym przez Notariusza. Zakres najczęstszych czynności podejmowanych przez Kancelarię:
  • własnoręczność podpisu
  • zgodność odpisu, wyciągu lub kopii z okazanym dokumentem
  • datę okazania dokumentu
  • pozostawanie osoby przy życiu lub w określonym miejscu
Wiedza i doświadczenie Nasz doświadczony zespół specjalistów sprawi, że uporasz się z każdą sprawą błyskawicznie. Umożliwi Tobie to oszczędność czasu i otrzymanie ekspresowej usługi na najwyższym poziomie.
Precyzja działania Każdy przypadek wymaga indywidualnego podejścia. Zyskaj je i rozwiąż swoją sprawę jeszcze szybciej. Wszystko to z pomocą doświadczonego zespołu specjalistów.
Wsparcie ekspertów Wiemy, że język prawny oraz język przy sporządzaniu wszelkiego rodzaju umów może nie być zrozumiałym. Zyskasz pomoc i wsparcie, dzięki któremu podejmiesz najtrafniejszą decyzję.
Innowacyjne podejście Dzięki nam zrozumiesz jaką ścieżkę obrać podczas całego procesu prowadzenia sprawy. Zyskasz jasny ogląd sytuacji by podjąć najbardziej trafną decyzję.

Zwiększysz

Zabezpieczenie notarialne umów

Bezpieczeństwo najbliższych podczas transakcji i umów kredytowych.

Szybkie załatwienie sprawy z zaufanym partnerem.

Zbudujesz

Zabezpieczenie notarialne umów

Bezpieczeństwo najbliższych podczas transakcji i umów kredytowych.

Szybkie załatwienie sprawy z zaufanym partnerem.

Otrzymasz

Zabezpieczenie notarialne umów

Bezpieczeństwo najbliższych podczas transakcji i umów kredytowych.

Szybkie załatwienie sprawy z zaufanym partnerem.

Notariusz Gdańsk

Zyskaj jeszcze więcej

Przekonaj się do zespołu ekspertów. Zyskaj poradę ekspertów i bądź spokojny.

Sporządzanie

Odnalezienie się w języku prawnym, urzędowym jest kłopotliwe. Dlatego sporządzimy dla Ciebie umowy, protokoły itp.

Przechowywanie

Przyjmowanie na przechowanie dokumentów, pieniędzy i papierów wartościowych. Wszystko byś poczuł się bezpiecznie.

Porady

W końcu odnajdziesz się w gąszczu przepisów i kruczków prawnych. Przekonaj się!

Czas

Zyskaj oszczędność czasu, dzięki wyspecjalizowanemu zespołowi praktyków.

Zespół

Zespół profesjonalistów, którzy sprawią, że osiągniesz założone cele jeszcze szybciej.

Prawo

Wszystkie Twoje dokumenty, dzięki nam staną się bezpieczne i wiążące w świetle prawa.

Notariusz gwarantem bezpieczeństwa
Twoich potrzeb